4 wyzwania noworoczne, które warto podjąć

photo-1486649567693-aaa9b2e59385Jak co roku, stawiasz przed sobą wielkie cele: chcesz schudnąć 10 kilo, rzucić palenie, nauczyć się nowego języka, zmienić pracę. Jeśli twoja lista postanowień noworocznych co roku jest taka sama, warto wprowadzić w życie plan „b” i skoncentrować się na łatwiejszych do osiągnięcia celach, które przyniosą wymierne korzyści.

Stawianie przed sobą wyzwań na kolejny rok to zwyczaj godny pochwały, jednak dalekosiężne cele łatwo rozmywają się i oddalają, powodując szybką utratę motywacji. Oto 4 postanowienia noworoczne, których zrealizowanie nie będzie cię kosztować więcej niż kilka minut dziennie. Jeśli wprowadzisz je w życie, poprawisz stan zdrowia i będziesz mniej się stresować.

1. Pij co najmniej 2 litry wody dziennie

Dlaczego warto podjąć to wyzwanie? Nawadniając odpowiednio organizm, możesz uniknąć przemęczenia, bólu głowy a nawet takich schorzeń, jak zespół suchego oka. Wypijając 6-8 szklanek wody dziennie pomożesz uregulować przemianę materii, będziesz łatwiej wydalać toksyny z organizmu i zyskasz większą łatwość koncentracji i kojarzenia faktów. Jeśli planujesz zredukować zbędną tkankę tłuszczową w organizmie, picie wody znacznie ułatwi to zadanie.

2. Odejdź od ekranu komputera i smartfona

Nawet, jeśli masz pracę biurową i jesteś zmuszony do wpatrywania się w ekran komputera przez kilka godzin dziennie, nadal masz wpływ na to w jaki sposób spędzasz czas wolny. W czasie pracy rób przerwy od ekranu – co najmniej kilka minut na godzinę. Nie spędzaj tego czasu wpatrując się w smartfon. Zamiast tego zmień otoczenie, wyjrzyj przez okno, wyjdź z pomieszczenia. Dzięki temu unikniesz problemów ze wzrokiem oraz zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia chorób takich, jak zespół suchego oka.

3. Wstań!

Jeśli chcesz mieć zdrowy kręgosłup, nie siedź. Pozycja siedząca często wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej postawy kręgosłupa przez wiele godzin. Wynikają z tego problemy z lędźwiową częścią kręgosłupa lub garbienie się, które skutkuje niedostatecznie głębokim oddychaniem (przy nieprawidłowej postawie trudno jest oddychać pełną piersią). Wstań, wyprostuj się i przekonaj się, że twoje ciało o wiele lepiej czuje się stojąc, klęcząc, kucając niż siedząc.

4. Medytuj

Kilka chwil dla siebie w ciągu może przynieść bardzo wymierne rezultaty w postaci mniejszego poziomu stresu i polepszenia nastroju. Jeśli medytacja wydaje ci się niezgodna z twoją naturą lub po prostu nie umiesz jej wykonać, zacznij od poświęcenia kilku- kilkunastu minut dziennie na relaks. Spędź je, słuchając muzyki, czytając książki lub wykonując lekką gimnastykę. Ważne jest, aby cieszyć się chwilą dla siebie i relaksować się. Dzięki temu możesz nie tylko uniknąć obniżenia nastroju, ale też bólów głowy i innych dolegliwości związanych z nadmiernym poziomem stresu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.